Урок під знаком фразеологізмів
Цікавим видався перебіг одного із нещодавніх уроків української мови в
10 класі. Він був першим із низки занять на загальну тему «Фразеологія як
розділ мовознавства» із девізом «Народ скаже – як зав’яже». Учні, зокрема, довідалися про те, що таке
фразеологія і фразеологізми, які з них можуть бути багатозначними і
синонімічними, а які за особливостями будови називають фразеологічними
зрощеннями, фразеологічними єдностями, фразеологічними сполученнями та фразеологічними
виразами.
Особливо захопливою для десятикласників стала групова робота над з’ясуванням значень фразеологізмів.
Школярі якісно справилися із цим завданням, та все ж більш успішною визнана
робота групи хлопців (голова Давид Стрижеус) у порівнянні із діяльністю групи
дівчат (голова Катерина Ліштван).
Підбиваючи підсумки уроку, усі одностайно
дійшли висновку, що знання фразеологізмів дуже потрібне і корисне для
повсякденного мовлення кожного.
XIІ Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник»
У журі "Творчих сходинок педагогів Городищенської громади"
Зібрання українських словесників

ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ТИЖДЕНЬ
Звучить Лесине слово…
УКРАЇНОЦЕНТРИЧНЕ
СВЯТО
Цьогоріч День української писемності та мови у нашому навчальному закладі розпочався з перегляду відеофільму, що нагадав учням та вчителям школи про початок відзначення цього свята на державному рівні, про Нестора Літописця, братів Кирила та Мефодія, про першодрукарів на теренах нашого краю, про найбільших світочів українського слова, про роль та місце рідної мови, книги у житті кожного з нас.
Продовжилось свято написанням старшокласниками та вчителями школи (Л. М. Ярощук, Л. А. Митрофанюк, І. О. Яцюрою) радіодиктанту національної єдності під назвою «Крила України». Найкраще справилися із цим цікавим та відповідальним завданням Сніжана Назарчук (учениця 9 класу), Софія Гуска й Анастасія Бондарук (учениці 10 класу).
А завершився День проведенням шкільного етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Так, переможцями, зокрема, стали учні: Дарина Карватюк (5 клас), Михайло Перванчук (7 клас), Лідія Гарасим’як (11 клас).
Свято вдалося, та найголовніше, певно, в тому, що усі збагатилися переконанням: вивчати, знати і шанувати рідну мову треба не тільки 9 листопада, а щодня і протягом усього життя.
Зустріч із Олександром Авраменком
31 жовтня в актовому залі ВІППО відбулися зустрічі вчителів української мови і літератури з Олександром Авраменком — науковцем, доцентом Київського університету ім. Б. Грінченка, заслуженим працівником освіти. Це один із найвідоміших популяризаторів української мови: автор підручників з української мови та літератури, упорядник посібників для підготовки до ЗНО з названих предметів, багаторічний ведучий освітніх програм на телебаченні, автор і озвучувач текстів диктантів національної єдності, що проводяться на День української писемності та мови.
Знаменитий колега говорив про необхідність компетентнісного підходу в навчанні української мови, використання вчителями соціальних мереж. Він зупинився на елементах моделювання сучасного уроку рідної мови, а також на складних випадках наголошування, творення фемінітивів тощо.
Успішне завершення гри
Успішно
взяли участь у цьогорічній українознавчій грі «Соняшник» 35 учнів нашої школи.
На загальношкільній лінійці вони отримали дипломи, сертифікати та призи з рук
директора школи Інни Аркадіївни Кундлі.
Зокрема,
дипломів ІІ і ІІІ ступенів Всеукраїнського рівня удостоєні Вадим Смаль (5 клас),
Владислав Боярчук, Юлія Фурдись, Катерина Ліштван, Михайло Перванчук (6 клас).
Сертифікатами
координаторів гри відзначені учителі Р. П. Сидорчук, В. М. Каленюк, О. В.
Ковальчук, чиї учні взяли найактивнішу участь у грі.
«Соняшник»
пропонує багато таких завдань, над якими цікаво «поламати» голову, поповнити
новою інформацією свої знання», – висловив враження про участь у цій грі
шестикласник Михайло Перванчук. Із ним погоджуються всі інші учасники і
виражають бажання зустрітися з нею у наступному році.
Котляревський на шкільній сцені
Творчий портрет атестанта
ГРА ЮНИХ УКРАЇНОЗНАВЦІВ
Уроки атестанта
СВЯТО ШЕВЧЕНКОВОГО СЛОВА
ЗІ СЛОВОМ ШЕВЧЕНКА
З особливим настроєм відбуваються заняття у нашому гуртку «ЦІКАВА ЕТИМОЛОГІЯ», адже на них учні 5 – 6 класів дізнаються про походження назв багатьох речей, з якими вони стикаються у повсякденні.
Так, на занятті «Споконвічні назви речей домашнього вжитку» школярі мали змогу довідатися про етимологію назв одягу. Думаю, що про це дізнатися цікаво не тільки дітям. Скажімо, слово ш у б а арабського походження. Під час хрестових походів їх учасники – європейці – побачили на Сході багато нового і незвичного. З ними в Європу прийшов цілий ряд незнаних речей зі своїми назвами. Серед цих речей був і арабський одяг з довгими рукавами – д ж у б б а. Це слово, потрапляючи в різні європейські мови, змінювалося і до нас дійшло через німецьку як ш у б а. У французькій мові слово д ж у б б а перетворилося в ж ю п і через польську мову прийшло до нас у формі ю б к а.
А чи знаєте ви, що слово к р а в а т к а прийшло до нас з французької мови через польську. Походить від французької назви хорватів – к р о а т и, які служили у найманих військах і носили на шиї хустинку.
Одне слово, усі, хто відвідує заняття нашого гуртка «ЦІКАВА ЕТИМОЛОГІЯ», мають можливість розширити свій словниковий кругозір, збагатити свої знання про походження багатьох слів нашої мови.
До слова, серед тих, хто найактивніший на гурткових заняттях, п’ятикласниця Ірина Дацюк, шестикласники Михайло Перванчук, Катерина Ліштван, Юлія Фурдись, Дмитро Семенюк, Анастасія Сироватка, Яна Паюк, Вікторія Пугач. Попереду – нові цікаві зустрічі з біографією слів.
Урок веде письменник
Урок позакласного читання на тему: "Поезія у моєму житті" цього разу був для четвертокласників по-особливому цікавим, адже до них завітав місцевий поет, член Національної спілки письменників України, учитель української мови та літератури Микола Васильович Сидорчук.
По суті заняття вийшло на кшталт тих, які називають "Урок веде письменник". Микола Васильович Сидорчук розповів про себе, прочитав вірші на теми дитинства зі збірок "День народження дня", "Спектральний аналіз", дитячі вірші, гумор про школярів, запропонував свої загадки.
Діти емоційно реагували на виступ поета, самі прочитали деякі його вірші, а також інших авторів про Україну, рідну мову і природу, ознайомилися з витсавкою поетичних книг М. В. Сидорчука, збірок, до яких увійшли твори його учнів, що відвідують гурток учителя, де розвивають свої творчі здібності.
"Родзинкою" уроку-зустрічі стало, звичайно, вправляння школярів у складанні власних дворядкових віршів. Без сумніву, урок досяг свого виховного і розвивального ефекту.
Свято української писемності та мови
